Az Ön logisztikai igényei - gondosságra szabva
Hírek
A hajós piaci kilátások a Hanjin csőd után
2017.01.24
A hajós piaci kilátások a Hanjin csőd után
Akkor, amikor a világ 7. legnagyobb hajóstársasága egyik napról a másikra csődbe mehet, világos, hogy a rendszer módosításokra szorul

A 2016-os év harmadik negyedében a Hanjin csődjével a hajóstársaságok megértették, hogy a jelenlegi helyzet nem tartható és lépésekre van szükség. Akkor, amikor a világ 7. legnagyobb hajóstársasága egyik napról a másikra csődbe mehet, világos, hogy a rendszer módosításokra szorul. Ennek folyományaként a hajóstársaságok jelenleg minden eszközzel igyekeznek a kapacitások csökkentésére. Az új hajók rendelése szinte teljesen megállt, sőt jelenleg még ismeretlen mennyiségű hajókapacitást vonnak/vontak ki a forgalomból továbbá ún. blank sailing-ekkel mesterséges hajótérhiányt alakítanak ki. A helyzet általános, ennek folyományaként az elkövetkező időszakban hajótérhiányra lehet számítani minden hajóstársaságnál, és előfordulhat, hogy nem csak az első, hanem akár a második hajót is lekésheti egy áru, függetlenül attól, hogy az már konténerben van. Minden partnerünknek azt javasoljuk, hogy a sürgős rendeléseket időben adják le illetve szükség esetén légi vagy vasúti úton hozzák be, ameddig a helyzet újra nem normalizálódik. Várakozásunk szerint a kialakított kapacitás hiány fuvardíj emelkedéssel járhat, és hónapról-hónapra a hajóstársaságok különböző pótlékok illetve a fuvardíj emelését jelenthetik be. Pozícióik további javítása érdekében a hajósok új partnerségi megállapodásokkal kísérlik megállítani a folyamatosan eső fuvardíjakat, fenntartani a piaci stabilitást és gazdaságosabbá tenni működésüket. Az évekkel korábban kialakított partnerségekben több változás is végbe ment, melyet az alábbi ábra szemléltet: